Inköpare/Logistiker till Christian Berner

Har du erfarenhet av arbete med inköp men också ett intresse för logistikflöden och processer? Nu söker vi en duktig person till en direktanställning hos Christian Berner. I rollen kommer du ha en varierande vardag med primärt fokus på inköp mot lager och produktion, men också inslag av processutveckling, analys och förhandlingssituationer. För dig som vill ta nästa steg i karriären och är redo för större ansvar passar denna roll väl. Välkommen med din ansökan!
Ansök här
markerGöteborg
20.12.2021

OM TJÄNSTEN: 

Friday söker för Christian Berners räkning en inköpare med god förståelse för logistikflöden och erfarenhet av arbete med förhandling. Då man arbetar med en bred teknisk produktportfölj ställer rollen krav på att du har en god teknisk grund att stå på som gör att du kan föra bra dialog med kollegor och leverantörer.

Det dagliga arbetet kommer att innefatta operativt inköp till lager och produktion samt återförsäljare. Det kan handla om plastdetaljer till teknisk utrustning som pumpar, filter, mätare etc. En del av rollen kommer också innebära arbete med upphandlingar, förhandling med leverantörer och processutveckling som rör pris, offert och generellt samarbete.

Då bolaget har produktion på plats, samt i många fall levererar produkter direkt från leverantör till slutkund, är det också viktigt att du har en känsla för logistikflöden där du kan göra analyser på lagerdifferenser, omsättningshastighet på artiklar samt leveransprecision.

Du kommer att bli del av ett team om 4 personer som arbetar i liknande roller men som också har mer transportfokuserade ansvar. I övrigt kommer du också att ha mycket dialog och nära samarbete till bolagets säljare och leverantörer i syfte att säkerställa rätt inköp enligt bästa ledtid. Anställningen inleds med en introduktion i bolagets processer och produktportfölj där det också är önskvärt med en överlappning tillsammans med kollega som idag innehar rollen.

Sammanfattningsvis kommer du att:

  • Fastställa inköp utifrån behov, historik, ledtid och servicegrad till marknaden.
  • Med hjälp av lageranalyser tillse att lagerstyrning och lagernivåer optimeras med lägsta totalkostnad som utgångspunkt.
  • Agera länk mellan säljavdelning och leverantör rörande inköp och logistik.
  • Vara behjälplig med analyser mot lagret samt komma med förslag på sortimentsförändringar utifrån omsättningshastighet.
  • Ta del i arbete med framtida upphandlingar och förhandlingssituationer med leverantörer.

VI SÖKER DIG SOM:

  • Är högskoleingenjör inom logistik/inköp alternativt motsvarande utbildning inom området.
  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp/logistik.
  • Har erfarenhet från kommersiell dialog med externa leverantörer.
  • Har god förståelse för logistiska flöden och hur olika parametrar samverkar.
  • Talar flytande svenska samt mycket god engelska i tal/skrift.
  • Har tidigare erfarenhet från arbete i ERP-system

Personliga egenskaper:

God kommunikativ förmåga med fokus på att kunna presentera resultat på ett övertygande sätt och argumentera för din sak. För att lyckas är det också viktigt att du har ett personligt driv som gör att du tar initiativ för att komma framåt och agerar lösningsorienterat när problem uppstår. För dig som tycker om att ta lead och gärna tar stort ansvar är detta en perfekt roll eftersom bolaget har stora planer för 2022 och dessa egenskaper kommer att nyttjas väl.

OM KUNDFÖRETAGET:

Läs mer om Christian Berner AB och deras verksamhet på – https://www.christianberner.se/

”Våra produkter och vår kompetens förbättrar industrier över hela Norden. Vi ser till att algceller krossas på ett effektivt sätt, att dämpningsmaterialet i helikopterplattor klarar ansträngningarna och att rent dricksvatten säkras – bland mycket annat. Oavsett vilken bransch du är verksam inom kan du alltid förvänta dig mer när du samarbetar med oss.”

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett rekryteringsuppdrag vilket innebär att du erbjuds en direkt anställning hos kund. Som en del i rekryteringen kommer vi att ha två intervjusteg och följa upp med referenser. Villkor för anställningen diskuteras direkt med kund om ett ömsesidigt intresse finns när processen nått sin slutfas.

ÖVRIG INFORMATION:

  • Omfattning: Heltid
  • Start: Januari 2022 – vi tar hänsyn till uppsägningstid dock önskvärt att den inte är längre än 1 månad. Skulle den vara det, lyft då gärna detta tidigt.
  • Placering: Designvägen 1, Mölnlycke
  • Kontaktperson: Dino Segetalo, dino.segetalo@friday.se 
  • Lön: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?