Projektinköpare till MAN Energy Solutions

Har du tidigare erfarenhet av arbete med projektinköp? Nu söker vi dig med denna typ av bakgrund till ett omväxlande uppdrag hos MAN Energy Solutions som är verksamma inom den marina sektorn. Du kommer att arbeta parallellt mot flertalet projekt med inköp av direkt- och indirekt material. Rollen passar dig som hellre har för mycket än för lite att göra och tycker om lite fart. Rollen är med omgående start så sök nu då vi tillämpar löpande urval!
Ansök här
markerGöteborg
01.04.2021

OM TJÄNSTEN: 

MAN Energy Solutions är verksam inom den marina sektorn där du i din roll som projektinköpare kommer att arbeta med inköp av direkt- och indirekt material kopplade till globala marinprojekt. Du kommer ha ansvar för alla inköpsaktiviteter i projektet som exempelvis inköpsplanering, ta in offerter utifrån tekniska krav samt förhandla runt dessa. Här får du också ansvar att säkerställa budgetkrav i nära samarbete med projektledare. I rollen agerar du koordinerande mellan leverantörer och projektledare där du övergripande säkerställer alla ekonomiska aspekter i enlighet med utsatt tidplan. I rollen rapporterar du direkt till Head of Procurement.

Sammanfattningsvis kommer du att:

  • Sköta alla projektinköp för de globala projekt du ansvarar för
  • Ta fram inköpsplan för dina projekt
  • Slutlig release för fakturabetalningar till finans
  • Sitta i förhandling med leverantörer
  • Följa bolagets globala riktlinjer för inköp och rapportera löpande
  • Supportera vid reklamationsärenden mot leverantörer

VI SÖKER DIG SOM: 

  • Har en högskoleutbildning inom ekonomi alt. industrial management eller business administration
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska
  • Erfarenhet av att sitta med i förhandlingssituationer
  • Arbetat med sourcing och mot leverantörer
  • Kunskap i SAP
  • Kunskap i Office-paketet, framförallt Excel

Vi ser gärna att du har arbetat i en roll som innebär arbete mot flera projekt parallellt. Framförallt önskvärt att du har arbetat med projektinköp tidigare och har god koll på rådande regelverk och arbetssätt.

För att lyckas i rollen behöver du: Besitta en stor kommunikativ förmåga och motiveras av driva på när projekt stannar av. Du trivs bra med att arbeta självständigt, vågar ta initiativ och kan prioritera bland flera brådskande uppgifter. Det är av stor vikt att du har hög personlig struktur samt öga för detaljer.

OM ANSTÄLLNINGEN: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday.

ÖVRIG INFO: 

  • Omfattning: Heltid, dagtid
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Dino Segetalo
  • Startdatum: Omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid dock som längst 1 månad.
  • Lön: Fast månadslön, marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sökord; Projektinköpare, buyer, supply chain, logistic